Cagiva Mito 125: Italská vášeň na dvou kolech
Italská legenda
Když se řekne Cagiva Mito 125, spoustě motorkářů se vybaví jejich první divoké jízdy a nespoutané mládí. Tahle italská kráska z dílny Cagivy se prostě zapsala do historie malých motorek nesmazatelným písmem. Dravý vzhled, který jako by vypadl přímo z okruhu MotoGP, navrhl slavný Massimo Tamburini, a už na první pohled bylo jasné, že tohle není jen tak nějaká obyčejná stopětadvacítka. Pod kapotou bil dvoutaktní srdce o objemu 125 kubíků, které díky šestistupňové převodovce dokázalo vystřelit Mito vpřed tak rychle, že konkurence jen polykala prach. Pro mladé jezdce představovala Mito splněný sen a vstupenku mezi opravdové motorkáře. I dnes, když potkáte Mito na silnici, ať už v původním stavu nebo s citlivými úpravami, pořád vzbuzuje stejný respekt a obdiv jako kdysi.
Dvoutaktní dravec
Cagiva Mito 125, to jméno v každém správném motorkáři probouzí nostalgické vzpomínky na éru dravých dvoutaktů. Tahle italská krasavice se na scéně objevila v roce 1990 a okamžitě si vybudovala kultovní postavení. Dech beroucí design, který jako by vypadl přímo ze závodní tratě MotoGP, navrhl legendární Massimo Tamburini. A ten vzhled jasně napovídal, že tahle motorka má rychlost v krvi. Pod ostře řezanými plasty tepal vodou chlazený dvoutaktní jednoválec se 125 kubíky, který dokázal vyždímat parádních 33 koní. Díky tomu se z Mita stala absolutní raketa mezi stodvacetpětkami a sen každého mladého jezdce toužícího po pořádné dávce adrenalinu. I po více než třiceti letech od svého narození tahle Cagiva nepřestává fascinovat a mezi fanoušky sportovních motorek a sběrateli je pořád žhavým zbožím.
Design od mistra
Cagiva Mito 125 zůstává i dnes skutečnou legendou motocyklového designu. Její nezaměnitelné křivky navrhl slavný Massimo Tamburini, který dal světu ikonické stroje jako Ducati 916 či MV Agustu F4. Na první pohled poznáte jeho typický rukopis - ostré hrany, dynamické tvary a dokonalou aerodynamiku. I když jde o stopětadvacítku, vypadá jako plnokrevný závodní stroj. Tahle malá Italka má v sobě tolik šarmu a osobitosti, že ani po dvaceti letech neztratila nic ze své přitažlivosti. Její design je prostě nesmrtelný a dodnes slouží jako vzor pro moderní sportovní motorky.
Výkon pro mladé
Cagiva Mito stodvacetpětka, to je fakt legenda mezi mladejma motorkářema. Italskej design a rychlost, co ti vžene krev do žil. I když má motor jen stodvacetpět kubíků, umí zatopit i větším mašinám. Není se čemu divit, vždyť tahle malá bestie má v sobě stejný geny jako závodní cagivy. Pro začínající jezdce to byla prostě láska na první pohled - první krok do světa opravdovýho svezení. S lehkým podvozkem a motorem, co má říz, to byla jednička na okreskách. A ten zvuk! Dvoutakt řval jak divej a každej hned věděl, že se blíží něco speciálního. Když kolem vás projela Mito, prostě jste museli zvednout hlavu. Tahle motorka nebyla jen dopravní prostředek, byla to vstupenka do světa skutečnýho motorkářskýho života.
Ovladatelnost a lehkost
Cagiva Mito 125 patří mezi nejoblíbenější motorky ve své třídě. Mrštná a lehká konstrukce z ní dělá skvělého společníka do městského provozu. Kvalitní podvozek vám dodá jistotu v každé zatáčce a stabilitu za všech podmínek. Řízení je tak přirozené a přesné, že máte pocit naprostého splynutí se strojem. Tahle stopětadvacítka je jako stvořená pro každého - ať už jste začátečník nebo ostřílený jezdec, který touží po spolehlivém a zábavném parťákovi na dvou kolech.
Sportovní ambice
Cagiva Mito 125 představovala skvělý kompromis mezi každodenním používáním a sportovním duchem. Svým nezaměnitelným vzhledem, který přímo vycházel ze závodních speciálů týmu Cagiva v šampionátu Grand Prix, dokázala nadchnout každého motorkáře. Přestože nebyla primárně určená na okruhy, její sportovní DNA byla nepřehlédnutelná. Mezi mladými jezdci si získala obrovskou popularitu díky skvělé ovladatelnosti a působivému výkonu z relativně malého objemu. Nadšenci ji s oblibou upravovali a vylepšovali, aby z ní dostali maximum. Ačkoliv to nebyl čistokrevný závoďák, Mito 125 v sobě měla ten správný sportovní náboj a dokázala v každém probudit touhu po rychlé jízdě.
Cagiva Mito 125 dnes
Cagiva Mito 125 je prostě legenda mezi sportovními stopětadvacítkami z devadesátek. Tehdy to byla motorka snů každého mladého motorkáře a upřímně, dodnes se po ní všichni otáčí. Když si představíte ty ostré závodní tvary jako z MotoGP a k tomu řev dvoutaktního motoru, není divu, že se z ní stala taková ikona. I po těch letech vypadá Mito pořád fantasticky moderně a na silnici budí respekt.
Spousta majitelů si svoje Mito v minulosti vyšperkovala pro sportovní ježdění. Dneska je tahle motorka doslova poklad - sběratelé a fandové po ní jdou jak slepice po flusu. Není se čemu divit, kombinace skvělých jízdních vlastností, nadčasového designu a nostalgické hodnoty z ní dělá klenot devadesátých let. Sehnat Mito v původním stavu je dneska jako hledat jehlu v kupce sena, ale když se to povede, je to prostě paráda.
Cena a dostupnost
Cagiva Mito 125 je legendární motorka, která dodnes dokáže nadchnout každého pravého motorkáře. Když se bavíme o ceně, musíme brát v úvahu spoustu věcí. Stav motorky, kolik má najeto a jak je stará, to všechno ovlivňuje její hodnotu. Na bazarech se ceny těchto kousků většinou pohybují mezi 40 a 100 tisíci korunami, ale občas narazíte i na levnější nebo dražší varianty. Sehnat dneska Mito 125 není úplně jednoduché, protože se už nové nevyrábějí. Kdo chce tuhle parádní motorku vlastnit, musí pořádně proklepnout inzertní servery, aukce a motorkářské weby. Ale věřte mi, že to čekání a hledání stojí za to. Tahle stoadvacítka vám totiž přinese spoustu nezapomenutelných zážitků na silnici.
Vlastnost | Hodnota |
---|---|
Výrobce | Cagiva |
Model | Mito 125 |
Typ motoru | Jednoválcový, dvoutaktní |
Tipy pro zájemce
Uvažujete o pořízení Cagivy Mito 125? Tahle legendární sportovní stopětadvacítka není žádná hračka pro nováčky. Její temperamentní dvoutakt potřebuje zkušeného jezdce, který ví, jak s takovou motorkou zacházet. Než se do koupě pustíte, fakt dobře zvažte, jestli na ni máte dost zkušeností. Musíte počítat s tím, že dvoutaktní motor vyžaduje pravidelnou péči a kvalitní olej - bez toho to prostě nejde. Servisní intervaly berte vážně a nesahejte po neoriginálních dílech. Když se ale o Mito budete správně starat, odmění se vám parádními zážitky na silnici. Je to prostě klasika, která má své kouzlo.
Publikováno: 30. 01. 2025
Kategorie: motocykly